Fadder

Funderar på att bli fadder, men eftersom att jag inte har någon direkt inkomst just nu klämmer det lite.
Men som tur var hittade jag en sida där jag inte behövde ge flera hundra varje månad, utan en lite mindre summa.
Jag känner att hur liten summan än är, är det mycket bättre än ingenting.
Jag tänkte isåfall bidra med pengar som går till utbildning.
I flera länder har dom inte råd att utbilda sig, samtidigt ligger skolan för långt bort så dom inte kan ta sig dit.
Pengarna går isåfall till bla. utbildningen. Bor dom för långt bort måste dom ha någonstans att bo, då behövs det pengar så dom kan bo på ett elevhem eller hos en släkting.

Idag är det viktigt med en utbildning för att bli någonting, därför känns det rätt att betala så att ett stackars barn kan bli någonting senare i livet.
Tänk er själva en taskig uppväxt utan mat, vatten och bara kunna umgås med sin familj för att alla andra bor för långt ifrån? Vissa har inte ens tak över huvudet... att kunna utbilda åtminstone en i familjen känns väldigt bra för då har dom helt plötsligt en bra framtid.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0